Myyntituotteet

Kirjat

Android apuvälineenä
Sovelluksia erilaisen oppijan arkeen

Kuinka toimivat Android-laitteet erilaisen oppijan apuvälineenä?Vihkoseen on kerätty sovelluksia, jotka auttavat hidasta lukijaa ja kirjoittajaa, hyödyttävät vieraiden kielten tai matematiikan oppimisessa tai tuovat oppimiseen monenlaisia, monipuolisia ulottuvuuksia. Selkeät kuvat havainnollistavat sovellusten käytön hahmottamista.
Toimittajat: Riitta Hämäläinen, Jukka Liimatainen, Pauli Sarsama
Kustantaja: Erilaisten oppijoiden liitto/Apuvälinekeskus
Hinta: 5€ + postitus- ja käsittelykulut (Yhden kirjan osalta 4€)

Minullako oppimisvaikeuksia?
Erityisesti nuorille ja nuorten kanssa toimiville suunnattu tietopaketti oppimisvaikeuksista. Millaisia oppimisvaikeuksia olemassa, mistä ne johtuvat, mikä on lukitesti tai lukiseula? Miten oppimisvaikeuksia voi tukea? Millaisia strategioita, oppimisen tapoja ja muistitekniikoita on, entä auttavatko apuvälineet? Ja mitä sanoo laki? Lisäksi kirjasessa on tietoa lukijärjestötoiminnasta.
Toimitus: Riitta Hämäläinen, Salla Oksanen
Kustantaja: Erilaisten oppijoiden liitto
Hinta: 5€ + postitus- ja käsittelykulut (Yhden kirjan osalta 4€)

PELIT
Monenlaista pelaamista, erilaista oppimista

Voiko pelien avulla oppia? Millaisilla peleillä? Kirja esittelee useita padi- , netti- ja lautapelejä matematiikkaan, hahmottamiseen, vieraisiin kieliin, äidinkieleen, reaaliaineisiin sekä matalan kynnyksen liikkumiseen ja soittamiseen. Mukana on myös joitain pelejä, joihin ei tarvitse kuin paperia ja kynän.
Toimitus: Satu Hirvonen, Riitta Hämäläinen, Jukka Liimatainen, Pauli Sarsama
Kustantaja: Erilaisten oppijoiden liitto
Hinta: 7€ + postitus- ja käsittelykulut (Yhden kirjan osalta 4€)

iPad apuvälineenä
Sovelluksia erilaisen oppijan arkeen (1.PAINOS LOPPUNUT !)

Kuinka toimii iPad erilaisen oppijan apuvälineenä? iPad-vihkoseen on kerätty sovelluksia, jotka auttavat hidasta lukijaa ja kirjoittajaa, hyödyttävät vieraiden kielten pulmissa tai tuovat oppimiseen monenlaisia, monipuolisia ulottuvuuksia. Selkeät kuvat havainnollistavat sovellusten käytön hahmottamista.
Toimittajat: Riitta Hämäläinen, Jukka Liimatainen, Pauli Sarsama
Julkaisija: Erilaisten oppijoiden liitto/Apuvälinekeskus

Skarpataan ja harpataan! Ettei yksikään putoaisi…
Kirja aikuisten syrjäytymisestä ja syrjäytymisvaarasta. Pulmien päällekkäisyys, käytännön vinkkejä ohjaavaa ja neuvovaa työtä tekeville ammattilaisille, työvälineitä ryhmämuotoiseen ”Harppaus”-valmennukseen ja aikuisten omia tarinoita. Osaava Ohjaus-projektin käytännön kokemuksia moniammatillisesta yhteistyöstä ja asiakastyöstä. Projektissa mukana olivat Erilaisten oppijoiden liitto, Keskuspuiston ammattiopisto, Kriminaalihuollon tukisäätiö, Mielenterveyden keskusliitto ja Orton Pro.
Tekijät: Riitta Hämäläinen (toim.), Minna Anttinen, Pirjo Hassinen, Tuula Mikkola, Leila Pirskanen, Pirjo Poutala, Jyrki Rinta-Jouppi, Airi Valkama.
Julkaisija: Osaava Ohjaus-projekti (2013)
Hinta: 10€ + postitus- ja käsittelykulut (Yhden kirjan osalta 5€)

Tietokone erilaisen oppijan apuvälineenä
Kuinka apuväline omasta tietokoneesta? Mac vai Windows? Kumpikin käy!
Toimintoja, ohjelmia, pelejä. Esteettömyysasetuksia hitaalle lukijalle ja kirjoittajalle, vieraisiin kieliin, matematiikkaan ja monimuotoiseen oppimiseen sekä perustietoa tietokoneesta

Toimitus:
Riitta Hämäläinen, Jukka Liimatainen, Pauli Sarsama
Kustantaja:
Erilaisten oppijoiden liitto
Hinta:
12€ + postitus- ja käsittelykulut

Kuvionuotit.
Tuttuja lauluja lastenlauluista iskelmiin. Kuvionuoteissa nuotti-informaatio on merkitty konkreettisesti muotoja ja värejä käyttäen. Soitettava sävel löytyy helposti kirjan mukana tulevien, soittimeen liimattavien kuvionuottitarrojen avulla. Menetelmä soveltuu pianon, laattasoittimien, kanteleen, haitarin, kitaran, basson ja lyömäsoittimien opiskeluun. Musiikin opiskelun lisäksi kuvionuottimenetelmää voidaan hyödyntää terapiassa ja kuntoutuksessa.

Kuvionuotit 1
Hinta 35€ + postitus- ja käsittelykulut.
Kuvionuotit 2
Hinta 35€ + postitus- ja käsittelykulut.
Kuvionuotit 3
Hinta 35€ + postitus- ja käsittelykulut
Tilaan: kpl
Soita mitä näet – kuvionuotit opetuksessa ja terapiassa
Hinta 19€ + postitus- ja käsittelykulut.
Tilaan: kpl

Apuvälineitä erilaisen oppijan arkeen – äänikirjasta älykynään, läppäristä lankakerään, nauhurista navigaattoriin.
Mikä auttaa hidasta kirjoittajaa tai lukijaa? Entä matematiikan tai kielten pulmissa? Tietoa erilaisen oppijan apuvälineistä. Apuväline-esittelyjä ja apuvälinetarinoita.
15€ + postitus-ja käsittelykulut 5€.
Tilaan: kpl

Erilaisen oppijan käsikirja – luvuista lakeihin, kuntoutuksista keinoihin
Laaja opaskirja, kaikki mitä oppimisvaikeuksista haluat tietää. Opinnoista, työelämään, autokouluun ja armeijaan. Tukireitit, apuvälineet, vinkit samoissa kansissa.
18€ + postitus-ja käsittelykulut 10€.
Tilaan: kpl

Korvatulehduksista kouluhaluttomuuteen, unihäiriöistä uupumiseen: Lukivaikeusko terveydenhuollon asia?
Kuinka oppimisvaikeudet näyttäytyvät terveydenhuollon puolella, lapsista aikuisiin.
6€/kpl + postitus-ja käsittelykulut 4€.
Tilaan: kpl

Från öroninflammationer till skolleda, från sömnstörningar till utmattning: Skulle läs-och skrivsvårigheter vara en fråga för hälsovården?
6€/kpl + postitus-ja käsittelykulut 4€

Tarinan Kertojat: Iloa ja leikkiä kieleen, liikkumiseen ja laskemiseen
Tarinan Kertojat-hankkeen kokemuksia ja tuloksia päiväkotimaailmasta ja kielellisten vaikeuksien tukemisesta leikin ja liikkeen avulla.
8€ kpl + postitus-ja käsittelykulut 4€.

Yhdessä
Opas vanhemmille. Leikkimällä, liikkumalla ja lukemalla yhdessä lapsen kanssa voi tukea lapsen kielellistä kehitystä.
5€ kpl + postitus-ja käsittelykulut 4€

Lukikalvot ja -viivaimet
Lukikalvot ja –viivaimet vähentävät valkean paperin ja mustan tekstin kontrastia ja auttavat rivillä pysymistä, jos ”rivit hyppivät”.

Yksiväriset lukikalvot 2€ kpl
kpl punainen
kpl sininen
kpl keltainen
kpl vihreä

Erikoiskalvot
Seeprakalvolla voi testata, mikä väri miedontaa parhaiten kontrastia lukiessa. Värivalinta on aina yksilöllinen.

kpl puoliseepra (6€ kpl)
kpl seepra (10€ kpl)

Lukiviivaimet 4€/kpl
kpl punainen
kpl sininen
kpl keltainen
kpl vihreä

Julisteet

Juliste: Erilaisen oppijan 10 teesiä.
Koko A3. Hinta: 4€/kpl + postitus- ja käsittelykulut (Minimi postituskulu 2,5€)

Postikortit

Postikortissa kaikki 10 Erilaisen oppijan teesiä.
Hinta: 2,5€/kpl + postitus- ja käsittelykulut (Minimi 2,5€).
Tilaan: kpl

Postikorttisarja (10 kpl/kaikki teesit)

Erilaisen oppijan 10 teesiä postikorttisarjana. Yhteensä 10 korttia. Kussakin kortissa yksi teeseistä. Kortit myydään vain sarjana, ei yksittäisinä kappaleina. Hinta: 8€/10 kortin sarja + postitus- ja käsittelykulut. (Minimi 2,5€).

Huom!
Tuotteiden hintoihin lisätään postitus-ja käsittelykulut. Ohessa mainitut esimerkit koskevat yhtä kirjaa. Lisätietoja: riitta.hamalainen@erilaistenoppijoidenliitto tai puh. 09-4763 6666.

Tilaajan tiedot

Nimi (pakollinen)