Erilaisten oppijoiden liiton uutena puheenjohtajana aloittaa Jussi Pihkala,
kunniapuheenjohtajaksi Airi Valkama

Erilaisten oppijoiden liiton vuosikokouksessa 21.4.2018 uudeksi puheenjohtajaksi valittiin opetusneuvos Jussi Pihkala opetus-ja kulttuuriministeriöstä, vastuualueenaan yleissivistävä koulutus ja varhaiskasvatus.

Puheenjohtajana 17 vuotta toimineesta Airi Valkamasta tuli samalla liiton historian ensimmäinen kunniapuheenjohtaja. Hän jatkaa liiton toiminnassa myös vapaaehtoisena.

Tapahtumia, koulutuksia ja kursseja

• Tule meille töihin!
    Haemme Helsingin Kaisaniemessä sijaitsevaan toimistoomme
    ERITYISASIANTUNTIJAA
    Erilaisten oppijoiden liiton Oppimisen apuvälinekeskukseen 1.4.2018 alkaen tai
    sopimuksen mukaan. Tehtävä on määräaikainen 31.12.2018 saakka.
  • Celian oppikirjat tulevat maksuttomiksi 1.1.2018
    Celian maksulliset peruskoulun, lukion ja ammatillisen koulutuksen oppikirjat muuttuvat maksuttomiksi 1.1.2018.

• Toiminnanjohtaja Sarianna Reinikainen Lukutaitofoorumiin
    Opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen on asettanut kansallisen lukutaitofoorumin vastaamaan lukutaidon ja lukuinnon heikkenemiseen. Foorumin tehtävänä on laatia suuntaviivat lasten ja nuorten lukutaidon ja lukemisharrastuksen kehittämiselle. Foorumi kokoaa laajasti yhteen lukutaidon asiantuntijoita ja aiheen parissa toimivia tahoja. Lukutaitofoorumin käyttöön varataan miljoonan euron määräraha. Erilaisten oppijoiden liiton toiminnanjohtaja Sarianna Reinikainen on yksi Lukutaitofoorumin asiantuntijoista.