Nuoret erilaiset oppijat (NEO)

Nuorisojaos NEO:n toiminta on pyörähtänyt käyntiin. Sinä nuori erilainen oppija, liity rohkeasti nuorisojaokseen ja tule mukaan tekemään yhdessä! Toimintamme on vapaaehtoista ja tällä hetkellä maksutonta.

Lisätietoja: salla.oksanen(at)erilaistenoppijoidenliitto.fi tai 050-406 0068

Lukilähettiläät kertovat Lukitarinoita valtakunnallisesti

Lukitarina, mikä se on?

Lukitarina on nuoren oma tarina.  Lukitarinan avulla nuori kertoo, kuinka lukivaikeus ja mahdollisesti muut oppimisvaikeudet ovat vaikuttaneet omiin oppimiskokemuksiin, koulunkäyntiin ja arkielämään. Tarinan avulla kuulijat saavat vinkkejä oppimiseen ja tietoa oppimisvaikeuksista: Miten oppimisvaikeudet ovat ilmenneet koulussa? Millaista tukea nuori on saanut? Mistä on ollut apua?

Kuka tarinan pitää?

Lukitarinan kertojalla on itsellään lukivaikeus. Lukilähettiläät ovat 16-28 vuotiaita ja he pitävät Lukitarinoita valtakunnallisesti. Tarina sopii esimerkiksi kouluun Opon tunnille, jossa teemana on oppimisvaikeudet.

• Tarina on maksuton
  • Tarinan kesto on noin 10-15 minuuttia. Aikaa kannattaa jättää myös kysymyksille ja vapaalle keskustelulle
  • Nuorisosihteeri välittää tarinapyynnön nuorille
  • Materiaalina Minullako oppimisvaikeuksia? -opas